Klarias styrelse meddelar att Scott Boyer är ny VD för bolaget

Styrelsen i Klaria Pharma Holding AB (publ) meddelar att Scott Boyer är ny VD i bolaget efter att Jesper Wiklund lämnar positionen som VD för bolaget.

Scott Boyer är Chief Scientific Officer och medgrundare till Klaria och har tidigare varit VD 2015-2019. Under tiden som ny VD rekryteras till bolaget är Scott Boyer VD. Scott Boyer äger 731 042 aktier i Klaria.

För mer information, besök Klaria Pharma Holdings webbplats klaria.com eller kontakta: Fredrik Hübinette, styrelseordförande Klaria Pharma Holding AB (publ) [email protected]

Tel: 08-446 42 99

Denna information är sådan som Klaria Pharma Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-10-25 16:00 CEST.

Detta är Klaria Pharma Holding AB

Klaria (Klaria Pharma Holding AB) är ett svenskt noterat läkemedelsbolag som utvecklar innovativa, snabbverkandeprodukter. Genom att kombinera en patenterad teknologi –en film som fäster i munslemhinnan –med väl beprövade substanser, har företaget utvecklat ett koncept för läkemedelsdistribution med många fördelar och tänkbara användningsområden.

Klaria är noterat på First North Growth Market under kortnamnet KLAR. FNCA Sweden är Certified Advisor ([email protected], 08-528 00 399) för Klaria Pharma Holding AB.